Graviditetsvecka 36 (35+0)

Igår tisdag, gick jag in i en ny vecka. Vecka 36 för mig, och 35 för lillen. 35+1 blir det idag dårå. Jag kan inte förstå att det bara är ungefär 33 dagar kvar tills vi får se lillen som har legat i min mage sedan augusti, förra året. Nu när man tänker tillbaka så känns det som en evighet sedan. Imorgon ska jag på koll hos barnmorskan. Då blir det kolla blodtrycket, mäta magen och lyssna på lillens hjärtljud. Sedan får vi se om det blir imorgon eller om två veckor vi skriver några noteringar om förlossningen, som barnmorskan kan skicka vidare till dem. Nu är det verkligen nära!!! Men det som känns skönast är att veta att i princip allt är klart. Det enda som vi behöver införskaffa nu är sådant som går att fixa på hemvägen, som nagelfil, babyolja, borste och liknande.