En halv mil bara sådär

Det var meningen att jag och Johan skulle gå på pass på Friskis, men de blev lite ändrade planer. Så istället för att ligga hemma hela dagen och vänta på att gå på passet själv snörade jag på mig mina löparskor och tog mig en runda i dem istället. Jag hade motvind hela vägen, vilket är bra träning, men så himla drygt. haha! De började även dugga lite grann mot slutet av rundan, men de försvann nästan lika fort som det kom. Rundan slutade på strax över 5 kilometer och jag slog min tid med  nästan två  minuter från när jag sprang Vårruset i Uppsala. Kom i mål på 36:51 i uppsala och idag stoppade jag klockan på 34:56. Jag är på väg tillbaka och börjar närma mig halvtimmen igen på 5 km. Vilket känns så bra!
 
Att springa är en frihet för mig. Idag när jag var ute på min runda kände jag lite mer frihet än andra gånger och det var för att jag hade fått upp modet till att springa utan linne. Vilken känsla! Jag vet inte om någon av er ser detta, men tjejerna i gruppen Springade tjejer på Facebook fick mig att förstå att jag också kan göra det. Även fast jag har hull på magen och att den sticker ut. Tack så mycket till er! 
Det var en sån befriande känsla när jag sprang runt i bara sporttopp. Jag bara njöt under hela rundan. Tänk att så lite kan göra så stora skillnader.
 
Nu ska jag göra iordning lite lunch och mätta magen med lite energi.
Ha en toppen dag,
// Malin