Uppladdningen har börjat

Hej!
Det är slutet av Januari och snön föll ner från himmelen, kylan bara kröp runt i kroppen, för jag visste hur kallt de var där ute. Datorn var på och jag satt och drömde mig bort på Vings hemsida. Bland solen, vita stränder och det klarblåa havet. Tänk så många gånger jag har suttit så varje vinter, tittat ut och bara längtat efter att få åka utomlands. Men innan den dagen var slut, i skolan, hade jag bokat mig en resa för två. Opsi! :)

Nu flera månader senare, är det bara 20 DAGAR kvar tills jag och Johan lämnar Sverige för en veckas semester, med sol, värme och bad i det klarblåa havet. Det är ingenting. 

Uppladdningen för resan har börjat. Mina ersättnings batterier till kameran, minneskortet och den portabla strömbanken har kommit hem som jag klickade hem i slutet av förra veckan. Nu väntar jag bara på mina nya sandaler, sen har jag nog det mesta hemma. 
I år har jag även köpt solskyddsfaktor från Rosenserien. Efter mitt skrivande av min vetenskapliga uppsats, om parabener och hur dem olika kemikalierna påverkar våran kropp och miljön så vill jag börja använda lite mer naturliga och ekologiska produkter.
 

En ny resväska, lite större, har jag även införskaffat mig, då Johan ska ha min lilla. Den är stor, men lätt och så snygg i färgen. Jag är så nöjd med mitt köp av resväskan. 


För två månader sen började skriva packningslistan lite smått och nu inser jag att jag behöver titta över vad jag behöver ha med mig för kläder. Får nog boka in det i helgen och titta över vad jag har och vad som ska med, så att allt är helt och rent. 

Ojdå, nu blev det ett långt inlägg, men hoppas att du orkade läsa dig igenom hela. Ha en grymt bra dag och njut av dagen.

Kram
// Malin