Tårarna rinner och kroppen skakar

Som rubriken säger. Inte för så länge sen, utan bara för ungefär en halvtimme sen gjorde jag de där. Nu på naturen håller vi på med människokroppen och idag efter lunch så hade läraren bestämt att vi skulle kolla vilken blodgrupp vi hade, men även blodsocker om vi ville.
 
Jag blev rädd, kände hur hjärtat började dunka snabbare och snabbare. Fick panik! När jag hörde det första sticket kunde jag inte hålla tårarna inne. Jag gick ut och Charlotte bara höll om mig och jag kände bara hur hela kroppen skakade på mig. Vi stod där ett tag innan jag var tvungen att sätta mig ner för att jag inte skulle ramla ihop. Usch, de var hemskt. Sedan kom Christoffer ut för att kika till mig. Jag är så glad att jag har dem. Att dem bryr sig om mig.
 
Efter ett tag kom läraren ut och frågade hur det var och sådär. Därefter fick jag och Christoffer gå och arbeta med annat. Så nu sitter vi och arbetar om dem olika blodgrupperna. 
 
Men nu fick vi tydligen sluta, så nu ska jag skynda mig att packa ihop och gå till bussen så jag kan åka hem.
 
// Malin Jönsson