Plättmys framför teven

Hej,
Det var några dagar sen jag uppdaterade er. Helgen var ganska lugn, fredagseftermiddagen spenderades på ett Indoor Walking pass på 55 minuter. Invigde även mitt linne som jag fick av Johan. Sen var det direkt hem, duscha, baka pizza och mysa med hjärtat. Vi prövade att baka en ny deg, fullkornsdeg och vi lagade även till egen tomatsås och blev supergott. Vi hade även reserverat biljetter till filmen Jupiter Ascending, men vi var så trötta så vi skippade det.
Lördags blev det ingen sovmorgon för jag och Johan satt på varsin spinningcykel klockan 09:00. Mitt första spinningpass sedan jag blev sjuk. Var sjukt skönt att få dra av ett jobbigt konditionspass. Sällskapet jag hade var Johan och mamma. 
 
Vid lunchtid hämtade jag och Johan upp mamma och Wilma för att åka och hälsa på farmor. Hon bjöd oss på stuvade makaroner och köttbullar, så gudomligt gott. Sedan blev jag så trött så jag somnade i hennes säng ett tag. När jag vaknat till liv myste jag med hjärtat mitt en stund innan jag gick upp. Efter det gjorde vi iordning efterrätten. Jag och Johan hade köpt hem så att vi kunde fixa till hemgjord glass. Vi hade inte prövat dessa recept innan så de var en ren chansning, men som tur var så lyckades vi. Smakerna denna gång blev mango och choklad.
 
 
Farmors granne hade varit över till henne och lämnat över kläder som hon inte vill ha så jag och mamma fick ta och pröva oss igenom dem, om de var någonting som vi ville ha. Jag kom hem med lite gott och blandat, så nu har jag lite mer nya kläder till garderoben som redan är överfull. 
 
Jag och Johan stekte ihop lite plättar och värmde frysta blåbär och jordgubbar när vi kom hem. Vi hann även precis laga klart det till Melodifestivalen började så vi hade plättmys.
 
Söndagen spenderades i tvättstugan på förmiddagen och sen på kvällskvisten var vi på en spontanbio och vi var och såg Jupiter Ascending. Jag tyckte den var jättebra.