Stress, stress och åter stress

Usch! Jag har inte varit in här och skrivit på hur länge som helst, men det känns som om det händer saker hela tiden just nu, jjag har fullt upp med andra ord. Hej vardagslivet! Visst har jag saknat dig, men bara till en viss del. Att känna att tiden inte räcker till är bara jobbigt.
 
Många pratar om prioriteringar.. Jag känner att även fast jag lägger tiden på prioriteringarna, försöker planera så att allt ska gå ihop, så hinner jag inte med en del saker i alla fall. Jag har inte mycket saker jag vill göra/ska göra, men skolan och pendligen till och från skolan tar väldigt mycket tid av min vardag. Dock så tror jag inte att jag är den enda personen i världen som känner så, men ville bara få säga det.
 
Som sagt, skolan har börjat, vilket var ett tag sen nu eftersom jag började den 18 augusti, lite över en månad sen. Mitt vardagsliv: skolan, skriva arbeten hemma, matlagning, tvätta, städa, träning, ta hand om katterna, vara sambo, värd på Friskis, träffa vänner/familj, möten av olika slag och storhandling av mat.
 
Det känns som om jag är uppe i varv hela tiden. Jag hinner aldrig slappna av, känna efter. Nästan så att jag är uppe i varv fram tills jag ligger i sängen och ska sova. Vilket är väldigt jobbigt. Som förra helgen, då hade jag och Johan ingenting planerat på hela helgen, fredag-söndag. Vilket var första helgen jag/vi inte hade någonting planerat på evigheter. Vi kom inte ens ihåg när vi hade en sådan helg sist. Det kändes så skönt att veta att man inte hade någonting planerat, kunde bara vara hemma och ta det lugnt i soffan framför teven eller någonting annat. Att få koppla av, det behövdes lär jag ju säga.
 
Jag tänker inte skriva att jag ska bättra mig med mitt skrivande här, för de blir aldrig bättre för att jag skriver det, har jag insett, och jag får mer ångest över att jag inte lägger upp någonting. Från och med nu kommer det upp ett inlägg när jag känner för att skriva och jag ska inte känna någon press alls.
 
Nu vet ni att jag lever i alla fall och tänkte att jag skulle försöka göra en liten sammanfattning av vad som hänt den senaste tiden när jag har varit borta härifrån. Den kommer upp någon gång under veckan.
 
Tack för ert tålamod och stöd! Att ni som fortfarande kommer in och kikar i min blogg även fast jag är lite inaktiv. Kram!
 
 
#1 - Billy Eriksson

Jag tycker bloggen är mer än väl läsvärd, vet inte hur ofta man önskat nytt inlägg att läsa men det är välgjort och välskrivet, mer sådant i den mån du orkar/kan/har lust..