April är snart över...

Hej igen! Inlägget under finns det en längre uppdatering från december 2015 till mars.. Här kommer det finnas en uppdatering från dessa dagar i april som har gått förbi oss.
 
2 april, lördag - Då var det SPIN OF HOPE och jag var självklart med och bidrog med några timmar spinning. För er som inte vet vad det är, så är de att man håller igång en cykel i så många timmar man vill och varje timme kostar 125 kronor. Totalt håller evenemanget på i tolv timmar, från 07:00-19:00. Jag anordnade ett eget lag på sju personer och det var sjukt kul! Senare på kvällen när det var avslutat så gick några av oss ut och åt på min favorit restaurang Pinchos!
 
3 april, söndag - Fick njuta av en härlig och god hemlagad brunch med bästa sällskapet.
Lite senare på dagen tog jag och Johan en härlig cykeltur bara för att få njura av solen, men även för att han skulle få inviga sin nya bike.
 
5 april, tisdag -  Besöke jag min underbara vän Charlotte och hennes dotter och fick lite mysig kvalitetstid med dem. Det var välbehövligt kan jag ju säga, eftersom vi inte ses lika ofta nu som vi gjorde förut. 
 
8 april, fredag - Studieresa till Stockholm med skolan.. Gjorde besök på Hallwylska museeumet, Medeltids museeumet och sedan Livrustkammaren. Det första museeumet har jag varit på tidigare och det var lika bra som förra gången. Har du inte varit där kan jag varmt rekommendera att du ska gå dit.
 
9 april, lördag - Högskoleprovet! Behöver jag säga mer.. Det är ju typ ren ångest och jag har en känsla av att de inte gick superbra. Får se nionde maj om resultatet blev bättre eller sämre.. De känns som sämre, men man vet aldrig och ska aldrig ge upp hoppet.
 
10 april, söndag - Svettigt och jobbigt eget cirkelfyspass med Ingela.. :)
 
11 april, måndag - ICA KLASSIKERN är igång och mitt första pass är avcheckat! 
 
 
15 april, fredag - Ansökan till högskolan för höstterminen 2016 är inskickad och klar. Nu är de bara att kämpa med allt så att jag får behörigheten till kurserna.
 
16 april, lördag - Folkhögskolans dag, vilket innebar att det var öppet hus på skolan och jag var där. Jag bidrog med lite sång.. I´ll be there for you, Friends theme.. Riktigt bra låt!
 
17 april, söndag - Min första slinga med "lång" löpning för i år och jag fick ihop lite över tre kilometer. De var tungt och de kändes att benen inte var van vid just den typen av träning.
Det blev även ett Spin Spurt, distans + intervall i samma pass, med Sandra. Dubbelpass, de är grejer det!
 
19 april, tisdag - Barnvakt åt Charlottes lilla tjej.. En massa bus gjorde vi, de kan jag lova! Hihi.. Sedan när hon somnade satte jag mig och räknade lite matte tills Charlotte kom hem.
 
20 april, onsdag - Orientering i skolan.. Jag ska lära mig läsa kartor och de går bättre och bättre för varje vecka. Jag är stolt över mig själv, då jag aldrig har kunnat läsa en karta i hela mitt liv.
 
21 april, torsdag - Dag 3 av 4 med matematik.. Efter samtal med Erika, min klassföreståndare, kom vi fram till att jag ska läsa matte fyra dagar i veckan utav fem.. Ja man kan ju tro att jag är ett geni, men de är jag inte. Jag kanske blir de tillslut eftersom jag ska läsa en hel del. 
Mamma kom även och hälsade på under kvällskviten och lånade symaskinen för att sy en liten gardin till deras husvagn. De var ett trevligt tridsfördriv innan jag skulle gå och sova.
 
 
Idag, 23 april, lördag - Har det varit fullfart nästan hela dagen. Jag körde mitt softpass idag för första gången på tre veckor ungefär. De kändes skönt att vara tillbaka, för jag har saknat mina lördagar då jag inte har varit där. En timme efter var det dags för ett nytt uppdrag och de var att leda mitt första barnkalas på Friskis. Det gick bra och känner mig nöjd över dagens insats.
 
Sådär nu är ni helt uppdaterade om vad som har hänt i mitt liv i det stora hela. Hoppas att ni får en grym lördagkväll!