Stängt av alarmet i sömnen

HejHej på er!
Idag när jag vaknade, vaknade jag med panik. När jag tittade på klockan såg jag att den var strax efter åtta och jag hade försovit mig. Jag smsade läraren och sa att jag hade försovit mig och att jag inte kommer till skolan för att jag inte vill stressa. Vi har inte så långa dagar på fredagar, så de känns onödigt att stressa i onödan.
 
Jag åt gofrukost efter att jag hade klivit upp. Idag blev det fil med banan och päron och två hårdmackor med skinka och stekt ägg på. Riktigt mumsigt. Men jag blev lite besviken, för jag ville ha rostmackor, men Johan hade tagit dem sista så jag fick inga. Jag hade kunnat cykla till Ica, men regnet bara öste ner så jag kände inte för det. Frukosten blev god ändå så jag ska verkligen inte klaga.
 
Strax efter elva kom jag på helt spontant att jag skulle trötsa ösregnet, men även träningsvärken för att köra ett pass idag också. Så jag trampade iväg på min älskade cykel till Friskis för att checka in på ett jympa medel pass. 
 
Jag kan ju lova att de värkte i dem delar jag har träningsvärk under passets gång, men de gick bra. Dock så skulle jag inte ha haft mina favvotights, för dem är ju lite förstora, så dem åkte ner stora delar av passet. Vilket var ganska jobbigt, men de funkade.
 
Johan har kommit hem från jobbet och spelar nå tv-spel med sin bror. Om ett tag tänkte jag ta och laga middag. Idag blir det Donalds krämiga kycklingpasta. Ska bli intressant att prova.
 
Senare ikväll ska jag, Anna och Johan gå på Gasta på Söders Källa. Det börjar 20:00, men vi ska möta upp Anna vid kvart över sju. Hoppas på en trevlig kväll med mycket skratt. 
 
Ha en bra dag och njut av att det nu är helg, för många av er i alla fall.
// Malin Jönsson
#1 - Malin / Inte vego, men

Mm, vad är Donalds krämiga kycklingpasta? Lät gott.

Svar: Det är en krämig och god kycklingpasta. Jag lägger upp receptet om en stund på bloggen. :)
Malin Jönsson

#2 - Robex Lundgren

fint