Skärtorsdagen

Påsken är här... Inte för att jag firar påsken på något speciellt sätt, men jag tycker den är mysig ändå. Att få leta påskägg, ja jag gör det fortfarande. Och jag är tyvärr lika dålig på att hitta dem varje år, haha. Men de jag mest ser fram emot med påsken, det är på påskafton när det är dags för efterrätten. Då får jag äta Memma, eller Memmi som det heter på finska. Det är de bästa med påsken, att få äta Memma med socker och ovispad grädde. Känns det inte bekant så kan de vara för att den kommer från Finland.
 
Om en stund ska jag, Johan och Wilma promenera ner till Ria, en second hand butik, som ligger cirka fem minuter ifrån oss. Bara titta lite grann och se om man hittar något fynd. Annars händer det inget spciellt idag, om jag inte ska träffa Veronica lite senare.
 
Men nu ska vi inviga balkongen på riktigt med en lunch där, korv med bröd. Enkelt, men gott.
 
// Malin Jönsson