En ny kortare frisyr

Opsidasy! Vad har hänt här?

I fredags fick jag en spontan tanke och senare på kvällen, under idoltittandet, stod Johan med rakapparaten i mitt hår. Det var ca 5,5 år sedan jag hade denna korta frisyr sist. Men då var det inte meningen. Utan tanken var att jag skulle fixa till min sidecut hemma, men resultatet blev hemskt, så jag bestämde mig för att raka av mig allt istället och låta det växa ut. 

Nu har det gått några dagar och även fast jag har sett min spegelbild några gånger så har jag fortfarande inte vant mig vid den. Sedan är det väl också för att jag är förkyld och måste bära mina glasögon också, vilket jag sällan gör under dagtid. Men det är sjukt skönt med detta korta hår i alla fall. Dock inte om man är ute utan mössa, då blir det väldigt kallt. Jag har en tendens att klippa/raka mig kort till vinterhalvåret börjar. Vet inte riktigt hur jag lyckas pricka in det jämt, men de gör jag tydligen, haha.

Får se hur långt jag sparar tills jag kortar av det nästa gång. Förmodligen låter jag det växa ut lite och sedan stannar där ett tag, då jag trivs väldigt bra i mig själv när jag har mina korta frisyrer.