Kesofrutti är nya favoriten

Till frukost prövade jag något nytt, kesofrutti med jordgubbspuré. Var lite skeptisk först, men som tur var så prövade jag, för det var supergott! Väldigt enkelt att göra också. Jag prövade att göra en halv portion då jag ville ha lite annat till också och det var perfekt. Om man bara ska äta kesofruttin tror jag att en portion är perfekt. Till kesofuttin åt jag även ost och skinkrullar, kokt ägg och tomat. Så enkelt och så gott!
 
Recept till en portion kesofrutti
1 dl vispad grädde
1 dl keso
1 krm vaniljpulver (om man vill ha, men jag uteslöt det, då jag tyckte det funkade bra utan.)
 
Sedan är det bara att blanda samman den vispade grädden med keson och vaniljpulver. Klart!
Om du vill ha en lite fastare variant är det bara att halvera gräddmängden.
Till behöver du bara värma hallon eller andra bär som du tycker om. Jag snodde lite av Minelles hemgjorda  jordgubbspuré. 
 
Receptet kommer ifrån LessCarbs - Fanny Lindkvist