Efter 7,5 timmes väntan

Imorse när jag vaknade trodde jag att jag skulle få ha en helt vanlig torsdag. Men så blev det inte! Det blev allt annat än en vanlig torsdag. Morgonen och förmiddagen började som vanligt, men sen hände det. Jag skulle på en vanlig kontroll hos barnmorskan. När jag väl var där visade det sig att jag hade fått protein i urinen och mitt blodtryck hade högt till skyerna. Så det var de dem kollade på mig, sedan fick jag ta mig direkt till forlossningen. Väl där fick jag ta en CTG-kontroll för att se hur barnet i magen mådde, och hen mådde bra. Rörde på sig fint och förfullt även fast jag inte kände någonting. Dem tog även lite blodprover. 7,5 timme senare får vi svar om att jag måste bli inlagd. Inte min favorit tanke, men de måste tydligen göras. Men som tur var fick även Johan stanna kvar över natten, så jag slipper vara själv. Får se vad det här leder till näst och när jag kommer hem härifrån?!