Två dagar bakåt i tiden

Hej!
Halva veckan har snart gått och jag har varit i skolan en av tre dagar. I måndags var jag till skolan + teater och drama efteråt, därefter till Friskis för att dra av mitt första värdpass för den här veckan. Ska även värda senare i veckan. Sedan promenerade jag in mot torget för att möta upp Amel. Han hade biopanik, så jag följde med honom och såg Seventh Son. Den var riktigt bra. Bra handligen men även bra gjord. Den går ju i 3D och vi satt precis så de kändes som om vi fick allt på oss, så jag hoppade till ett antal gånger, haha!
 
Gårdagen spenderades hemma. Jag sov dåligt under natten och hade värk i magen, så jag stannade hemma och vilade. Under dagen hände det inte så mycket. Jag passade på att städa och diska upp gårdagens disk och lite sådär. När Johan kom hem åkte vi och storhandlade veckans mat.
 
Till middag lagade vi ihop hemgjord fish and chips med hemgjord remouladsås, men även vitlöksås. Allt blir så mycket godare när man lagar det från grunden. Tyvärr har jag ingen bild på det, men sjukr gott var det i alla fall. Om de är någon som vill ha recept på någonting, så är de bara att höra av er så lägger jag upp det. 
 
Vi hade även tvättstugan denna kväll. Vi hade inte så mycket tvätt den här gången och det var skönt. Johan var även sugen på att baka, så han bakade ihop kolagömmor. Dem blev gudomligt goda. Vi smakade på dem när vi satt och tittade på Harry Potter - Fången från Askaban. Vi tittade inte riktigt klart på den, så vi har lite att fortsätta på ikväll eller en annan dag.
Bilden ger dem inte rättvisa, för dem ser mycket godare ut i verkligheten.
 
Idag onsdag har jag också varit hemma från skolan. Magen känns bättre, men inte tillräckligt bra. Men imorgon tänker jag gå ändå. Visst kan det vara skönt att vara hemma, men jag har inte ro att sitta hemma hela dagarna. 
 
Alarmet ringde halv sju. Johan kom in och la sig bredvid mig en stund innan han skulle åka till jobbet. När han hade åkt åt jag frukost sedan somnade jag om och vaknade till strax före nio, men sen somnade jag om igen. Nästa gång vaknade jag vid tio. Då låg jag och drog mig till strax före halv elva. 
 
Sysselsättningen idag har varit att lyssna på musik, diskat lite och sytt upp sovrumsgardinerna med en liten twist. Annars har det inte hänt speciellt mycket. Ikväll ska jag på möte på Friskis för oss som är på Royal ang. schemat och lite andra saker. Får se hur det går.
 
 
Missarna har även varit ute på balkongen idag och jag tror Lillemor var ute på äventyr.
 
Har ingen aning om vad jag ska göra nu. Rensa/städa garderoben eller titta på film kanske.. Får se vad som händer. Ha en bra dag,
 
// Malin Jönsson