Hemgjord tacokrydda

Jag har tänkt ett tag att jag ska pröva göra egen tacokrydda, men de har aldrig blivit av. Men idag hände det. Nu står kryddan i skafferiet och väntar på att bli använd. 
 
Varför vill jag göra egen kryddblandning? Jag vill slippa de olika tillsaterna så mycket som möjligt. Tacokrydda i påse är god, men tittar man på en innehållsförteckning så låter de inte lika frestande längre. 
 
Hemgjord tacokrydda
 
Ingredienser
4 tsk salt
6 tsk chilipulver
6 tsk paprikapulver
6 tsk vitlökspulver
4 tsk oregano
2-4 krm cayennepeppar
 
Så här gör du
Blanda ihop alla kryddor med varandra i en mortel och stöt ut smakerna. Häll över i en passande burk och försvara mörkt och svalt.
 
Detta recept kommer från Hannah.  
 
// Malin Jönsson
#1 - Hanna Klasson

Tack för länken raring! Hoppas ni gillade kryddan! :)

Svar: Vi har inte provat den än, men på fredag blir det tacos så då ska jag pröva den. :)
Malin Jönsson