Som värd på Friskis & Svettis

Tidigare idag fick jag en kommentar och en fråga angående mitt värdande jag gör. Dock vet jag inte specifikt vad du ville veta, men här kommer lite allmän info.
 
Jag började officiellt som värd den 11/12-12, då blev jag klar med utbildningen som är i fyra olika steg. Så jag har varit det i lite mer än två år. Tiden går fort när man har roligt, som man brukar säga. 
 
Det är fantastiskt att stå i receptionen och välkomna/säga hejdå till alla motionärer, men även hjälpa dem om de har några frågor eller vill handla någonting. Att finnas där för dem. De är en av dem bästa sakerna jag vet just nu, att stå där. Det är härligt att få träffa alla olika människor som man inte skulle träffa på annars. Det blir en mysig stämning på något vis. 
 
Mina pass har oftast varit så att jag har haft stägningen på kvällen, då de har passat bäst med tillsammans med skolan. När man stänger är man kvar som sista person och gör allting som har med det att göra. Räkna kassan, stänga av elektronik, larma, låsa och allt sånt där. Tidigare har jag stått 1-2 pass i veckan, men nu är vi tillräckligt många på Royal, där jag är, så att det räcker med att vi är där var och en 1 gång i veckan. Ett värdpass är cirka tre timmar, så de är inte speciellt länge.
 
Jag vet inte så mycket mer jag ska berätta om mitt värdliv. Är det någonting mer specifikt du vill veta får du gärna komma med fler kommentarer och ställa frågor.
 
Jag skulle aldrig kunna lämna/byta förening, att vara en del av Friskis & Svettis, är helt fantastiskt. De är ett av mina bästa beslut i mitt liv. 
 
Då när jag blev värd.