11 dagar sedan sist

Hej på er allihopa,
Nu var det ett tag sen igen som jag uppdaterade er om mitt lilla liv. Jag har haft fullt upp att skrivit skoluppgifter så att jag inte skulle få några rester till sportlovet. Jag klarade det! Jag har inga rester nu till lovet och det känns så skönt.
 
Annars då? Vad har hänt? Förra veckan hände det ganska mycket.
På torsdagen, 12/2, hade jag tjejkväll med tre fina tjejer. Vi hade ett bokat bord på Harrys och sedan bar det vidare mot SF, för att se premiären av Fify Shades of Grey. Jag har läst boken, och jag tycker att den tar med helheten från boken vilket är bra.. MEN dem hade gjort om dem största delarna ur boken och de tycker jag inte är okej. 
Tillexempel som att i boken är Ana väldigt försiktig och öm, men i filmen är de tvärtom. De sista fem-tio minuterna är hon det.. Vilket jag tycker va väldigt dåligt. Visst förstår jag att man inte kan få med allt, men vafan. De där var väl lite väl..  Nu ska jag sluta klaga här, för jag tyckte att den var bra, men boken är 100 ggr bättre.
 
Fredagen den 13 hände inte så mycket, förutom att vi hade tvättstugan mellan 18:00-22:00. Vi klarade oss även från missfärgade och krympta kläder. Happyface! Tänkte på att de var fredagen den trettonde.
 
Alla hjärtans dag kom i år också. Den spenderades med spinningcykeln på morgonkvisten med mamma och Johan. Sedan tillbringade jag resten av dagen med min kärlek. Vi gjorde ingenting speciellt, hade det allmänt mysigt hemma bara. Tittade på Mello och åt en supergod choklad och hallonfrestelse till efterrätt. Jag fick även en liten present av Johan och det var ett par örhängen, en nalle och ett MEGASTORT hjärta som står i vardagsrummet just nu.
 
Söndagen kom Wilma och hälsade på oss.
Sen på kvällskvisten promenerade jag och Johan ner till stan för att ta oss en spontanbio. Denna kväll blev det En natt på museet. Bra och rolig film. 
 
Denna vecka, vad har hänt då?
Måndagen var jag och veckohandlade med Johan efter att vi hade slutat skola och jobb. Annars hände det inte någonting speciellt.
 
Tisdagen var en speciell dag.. Fettisdagen! Johan bakade självklart semlor. Både vanliga och nutellasemlor. Supergott!  Mamma, Wilma och Emil kom på besök och fikade med oss. De var trevligt. 
 
Onsdagskvällen spenderades i biosalongen med Johan. Även denna gång blev det en premiär, men denna kväll såg vi Cirkeln. Innan var jag skeptisk till om jag skulle se den eftersom jag även har läst denna bok. Jag hade rätt om det.. Jag skulle inte ha sett den. Jag tyckte inte alls om den. Visst, helheten var väl bra i sig. Men det är väldigt mycket som måste göras om för att dem inte vill att en karaktär ska vara med. 
Nu har jag tyvärr sätt den och de spelar ingen roll om att kritikerna eller någon annan säger att den är SÅ fantasktisk och allting.. Men jag kommer inte tycka det. Blir dem andra två böckerna också filmer, ska jag se dem för att se hur dåliga dem är... Det låter inte alls logiskt jag vet, men jag ska göra det, haha!
 
I torsdags efter skolan umgicks jag med Charlotte och Amel. Mysiga timmar tillsammans. Vi var hemma hos Charlotte denna torsdag och hon bjöd oss på middag. Kommer inte ihåg vad det hette, men gudomligt gott var det i alla fall. Sedan blev det film mys i soffan innan det var dags för mig att tänka på dra mig hemåt. Eftersom det bara var torsdag och en dag kvar i skolan. Dagen/kvällen var helt fanatisk, med mycket skratt, precis en sådan dag som jag behövde. 
 
 
Fredagen spenderades i IW salen en timme efter att jag hade slutat skolan.. Sen på kvällen lagade jag middag, bakad potatis med kycklingröra. Sedan blev det bara att ta det lugnt och mysa i soffan framför teven.
 
Igår... Johan jobbar 12h i helgen, så jag är själv hemma. WiiHo! Nja inte riktigt.. Men på förmiddagen spenderades tre timmar på spinningcykeln, från 09:00-12:00. Det kändes i benen kan jag ju säga i mitten av tredje passet. Fanns även inte mycket syre kvar i kroppen. Det gick bra i alla fall.. Jag tränar till Vasaloppspinnet som äger rum den 8 mars. Inte lång tid kvar nu. Det är bara att hoppas att jag får en plats bara, för jag vill verkligen vara med i år. Förra året kunde jag ju inte vara med för att jag blev sjuk. Så frustrerande. Men peppa peppa ta i trä, att jag håller mig frisk nu fram tills dess. 
 
 
När jag kom hem var jag ganska slut i kroppen. Jag gjorde inte speciellt mycket på hela dagen. Förutom att jag bakade chokladbollar och lagade middag tills Johan kom hem, chili con carne med ris.
 
Vi tittade på Melodifestivalen på kvällen. Jag tyckte inte att de var nå höjdare denna lördag heller Men Jon Henrik Fjällgrens framträdande var bra. Väldigt annorlunda. Detta tror jag skulle vara intressant att skicka till Eurovision Song Contest. Vi somnade strax efter det så kvällen blev inte speciellt lång.
 
 
 
Och äntligen har vi kommit till idag.
Dagens morgonfrilla var inte att leka med ska jag säga er, haha!
 
Just nu sitter jag här och väntar på att mina två tvättmaskiner ska bli klara så jag kan starta en ny maskin. Jag har nänligen tvättstugan idag. Johan jobbar även 12h idag också.. Var inte så kul att vakna upp ensam idag heller. Lite ensamt.. Men nästa helg, då får jag vakna upp bredvid honom. Längtar fram till dess. Att en sån liten sak, kan betyda så mycket. 
 
Jag orkade inte göra riktig frukost idag, så det blev bara lite ihop plock av allt möjligt.
 
Annars idag vet jag inte vad som händer. Kanske blir någon träning. Vi får se vad jag hittar på för någonting.
 
OJ OJ! Nu blev det ett suuuuper långt inlägg. Hoppas att ni orkade läsa er igenom det. Ha en bra dag allihopa. Ut i solen om den är framme hos er. Jag ska nog ta en promenad sen efter att jag har tvättat klart om den fortfarande är framme då.
 
// Malin Jönsson