Första doppet för i år

Vi tog en kvällspromenad till Edsken efter middagen. Vi tog även med oss badkläder, så att vi kunde bada. Jag ville inviga min nya bikini som jag fick med mig hem igår från Stadium. 
Första doppet för 2014, check! och första doppet med Johan. Det var inte så kallt som vi hade tänkt oss att det skulle vara, vilket var väldigt skönt. Efter vi hade varit där en stund bytte vi om och promenerade hemåt igen. 
 
Johan var sugen på slush så vi mixade ihop en varsin med vattenmelonsmak. Blev supergott! Hittade receptet i Ica appen. Receptet hittar ni även här i min blogg, under bilderna på detta inlägg.
 
 
Receptet på vattenmelonslush:
4 portioner
 
650 gram vattenmelon (eller hälften jordgubbar)
3 msk pressad lime- eller citronsaft
33 cl sockerdricka
8 isbitar
 
garnering:
mynta (om man vill, vi hade inte det)
 
Såhär gör du:
1. Skala vattenmelonen, dela den i bitar och ta bort kärnorna. Det ska bli cirka 500 gram rent melonkött.
2. Lägg melonbitarna i frysen minst en timme.
3. Mixa alla ingredienser. Häll upp i glas och garnera med mynta
 
Antingen blir det två stora glas eller fyra små, de bestämmer man själv hur man vill ha det.