Projektet är i fullgång på riktigt nu

09:00
Idag inviger jag mina arbetsbyxor. Nu väntar jag på att pappa ska komma och hämta upp mig så vi kan åka till färgaffären och hämta ut tapeterna, för vi fick inte med oss dem igår när vi var dit.
 
09:40
När vi är tillbaka i lägenheten igen lägger vi papp över hela golytan i lägenheten, så nu är det bara så måla, tapesera utan att vi behöver vara oroliga att vi ska få färg på golvet. 
 
Fint det ser ut... Nu när pappa har åkt så, så är det bara att jag börjar riva ner tapeterna.
 
16:30
Då var både Emil och Johan här, så då fick jag även sällskap. Det kändes så skönt att höra andra röster i den här lägenheten, för det har varit så tyst förutom musik som har dunkat ur högtalarna, men de blir lite mer levande i lägenheten när de är folk i den än när man är själv i den. Speciellt när det är tomt överallt och tapeterna börjar försvinna mer och mer från väggarna.
 
Gud vad jag är duktig! Ja, så kan det gå när man inte är försiktig och måste improvisera och göra ett eget plåster av hushållspapper och målartejp, haha!
 
Förutom mitt finger så gick allting jätte bra. Grabbarna jobbade på bra med sitt och jag jobbade på bra med mitt, som städning tillexempel. Det räckte inte med storstädningen jag fick göra, jag skulle även städa efter grabbarna när dem hade rivit ner tapeterna, haha! Men de är tur att jag kommer med nytta till någonting i alla fall. Sen har jag inte bara städat, har även rivit ner en massa tapeter jag med. 
 
Men nu är jag helt slut efter kvällen, så nu ska jag gå och lägga mig och sova. Vila upp mig tills imorgon då det är midsommarafton och då händer det lite grejer. God natt och sov gott!