Lyxig dag med scones och nyklippt frisyr

Sent igår kväll bakade jag och Johan scones, så imorse efter en skön sovmorgon så lyxade jag till med det och apelsinjuice till frukost utöver mina bär,kvargen och ägget. Jag vet inte varför men jag tycker att det är gudomligt gott med apelsinjuice till scones. Strosade även runt i lägenheten och myste med missarna innan jag skulle åka in till Gävle. Fick även en fin liten bild på dem innan jag skulle åka.
 
 
Slutet på sportlovet börjar närma sig och då passar jag på att lyxa till det lite extra med en spontanklippning hos Tessan på Popp i Topp här i Gävle. När jag kom dit visste jag att jag ville ha kort, men inte hur, så Tessan hade en idé men visste inte hur det skulle bli, men jag sa att det förmodligen säkert blir bra, annars växer det ju ut igen efter ett tag. Slutresultatet blev superbra, jag är riktigt nöjd med det och trivs grymt bra i min nya härliga frisyr. Tessan är den trevligaste och bästa frisören jag har gått till under alla mina år.
 
Nu på kvällskvisten har jag varit till Friskis och tagit mig igenom ett värdpass och det är alltid lika trevligt att träffa motionärerna. Jag slutade rätt så sent på Friskis så det händer nog ingenting mer idag än att jag bara ska ta det lugnt. Kika på någon film kanske.. Vi får se vad som händer.