En kort version av min jul 2014

Det har hänt en hel del sen jag skrev sist. Inte bara att det har hunnit varit julafton, så har jag och Johan fått vara lediga båda två sedan den 19 december.Då gick jag på jullov från skolan och Johan på mini-semester som han kallar det. Det har varit väldigt skönt för oss båda.
 
Under julen har vi varit i en del olika hem. På julafton var vi hemma hos pappa och firade med dem, min farbror, kusin, farmor och Carinas,min styvmamma, mamma och hennes man. Mysigt värre!
 
 
På juldagen brummade vi vidare till Hofors för att fira med svärföräldrarna.
 
 
 
Efter att vi spenderat några timmar hos dem åkte vi in till Valbo för att kika på mellandagsrean på Media Markt. Vi kom ut därifrån med en dator rikare, så nu slipper vi låna mammas eftersom min dog innan jag åkte till Tanzania.
 
 
Fredagen hände inget speciellt, ganska lung dag, förutom att vi var och körde ett svettigt och tungt skivstångintervall pass på Friskis. Att få omvandla julmaten till muskler, de är grejer det.
 
 
På lördagsförmiddagen körde vi ett spinningpass, sen timmarna vi skulle fördriva innan vi åkte till mamma tittade vi på något avsnitt av One Three Hill. Vi är på säsong fem just nu och det är väldigt spännande. Jag vill bara sitta och titta hela tiden, men de går ju inte. Man måste ju göra annat också imellan.
 
Vid halv fem åkte vi hem till mamma för att fira jul hos henne.Istället för julbord till middag blev det tacos istället. Hade hon ställt fram köttbullar, potatis, sill, prinskorv, janssons frestelse och allt vad ett julbord innehåller så hade jag spytt, för jag var så less på den maten just då. I år har jag ätit tre julbord och de räcker gott och väl. De är nästan två för mycket, för mig, men de funkar. Som tur är så är de bara en gång per år.
 
 
 
Jag måste ha varit snäll i år för jag fick ganska många julklappar. Lite av det jag fick var ett nyckelskåp, lampa, skohylla, pengar, presentkort, handdukar, hörlurar, en träningsryggsäck, ljusstakar, godis och lite annat roligt.
 
 
Oj! Det blev ett ganska långt inlägg, men de är ju bara för bilderna. Nu har ni fått läst hur min jul har varit. I mina ögon har det varit en väldigt bra jul. Nu ser jag fram emot dem dagarna som är kvar av detta år och laddar inför nyårsafton.
 
// Malin Jönsson