Spontant besök hem till farmor

Fredagen startade med skola som vanligt. En väldigt lugn lektion. Vi avslutade första temat på samhällskunskapen som var identitet och normer. Ett roligt och intressant ämne att prata och arbeta med. När jag satt på bussen på väg mot stan och nästan kommit till Sandviken kände jag hur mycket jag saknade farmor och beslutade att jag skulle kliva av i Sandviken och överraska henne. Hon blev glatt överraskad när hon såg att det var jag som stod i dörröppningen. Var där i några timmar. Under dem timmarna hann vi prata en massa strunt, ta en powernap på två timmar och prata ännu mera strunt. Det var skönt att få träffa henne igen efter ett långt uppehåll. När jag satt på bussen på väg hem kände jag hur lättad jag kände mig, som en sten lättat från mina axlar. Kvällen fortsatte hemma i sängen framför idol.