VårRuset 2013

Dagen har äntligen kommit och nu kan jag checka av ett lopp till på listan. Vädret hade ju kunnat varit bättre lär jag ju säga, för det var mulet och kallt. Fast vi hade tur att det inte regnade i alla fall. 
 
Jag kände innan start att det skulle vara tungt. Starten gick och man hörde hur alla startade sina klockor och sprang iväg. Första, andra och tredje kilometern gick hyffsat bra, men dem sista två var riktigt tunga. Jag fick jätteont i vaderna och var tvungen att gå under sista biten, men då klappade en tjej mig på axeln och sa att jag skulle kämpa vidare sista biten, för att det inte var så långt kvar. Det fick mig att tänka om och ge mig energi till sista biten.
 
Jag kom i mål på 29:42, vilket jag aldrig trodde att jag skulle göra. Trodde aldrig att jag skulle komma under halvtimmen, eftersom mitt PB innan låg på 32:07, men nu är det bevisat! Är otroligt stolt över min prestation, även fast det kändes tungt, jobbigt och inte var lika peppad som vanligt.
 
Efter loppet blev det picknick med Veronica, Nike, Amelie och Gunilla. :) En trevlig stund efteråt, även fast det var kallt.