Motivationsinlägg från Ida

För en tid tillbaka hittade jag en tjejs blogg som jag fastnade för och följt sen dess. Den är fin, bra skriven och innehåller fina bilder. :) Såg ett inlägg som jag fastnade för till 100%. Hon skrev om tjejers träning, om dem som säger att vi tjejer inte ska "träna som killar" och att vi ska inte ha för mycket muskler, för det är inte snyggt och det är för manligt.
 
Där håller jag med henne! Vadå tränar som killar? Tränar tjejer och killar olika? Nej, jag tror faktiskt inte att vi gör det. Vi gör allting lika, men ändå finns det tydligen manliga och kvinnliga träningsmetoder enligt dessa personer. Om en tjej vill träna hårt och skaffa sig muskler för att hon vill, ska hon få göra det utan att få höra någonting negativt om det.
 
Hennes blogg kan jag rekommendera! :)
 
Här nedan hittar du länken så kan du läsa inlägget: 
 
 
#1 - Josefin Sjöberg

Blev lite konfunderad. För om man bara läser ditt inlägg och inte hennes ser det ut som att du tycker att tjejer ska träna för att bli smala och inte träna tung och som killar... Men hoppas att det inte var så du menade :P

Svar: Ojsan! Tack för att du skrev det. Annars hade det nog varit så tills nästa gång jag kikat in i min blogg. Jag har redigerat till det nu. Var trött när jag skrev inlägget och tänkte inte riktigt till och tyckte då att det såg riktigt bra ut, men de gjorde det verkligen inte.
Malin Jönsson