När kniven i magen säger ifrån

Hoppas att ni har haft en riktigt bra skärtorsdag, för det har jag haft! :) Har varit hem till morbror och hälsat på dem där hemma idag. Små tjejerna, Holly och Bonnie, bara växer och växer. Vi åt även middag tillsammans med dem och ikväll blev det hamburgare med bröd och pommes.
 
Jag och morbror pratade lite löpning och kom på att vi skulle ta en runda senare på kvällen. Det passade ju perfekt eftersom jag redan hade mina löpartights och Asics på mig. När det var dags att börja dra sig hemåt drog jag och morbror ut på vår runda hemåt till oss.
 
Första, andra och tredje kilometern gick bra. Efter tre kilometer fick jag håll, kändes som om någon hade stuckit en kniv rätt i magen på mig. Den sista biten på 2,75 km promenerade vi nästan hela vägen. Joggade en bit, men fick riktigt ont igen så det gick inte. Dem sista hundra metrarna innan vi var hemma höll jag igen och joggade i lugnt tempo. Som tur var hade mamma hunnit hem innan, så vi slapp stå ute och vänta. Efter att morbror hade vilat någon minut joggade han hem igen. Han har blivit en bra löpare på kort tid. Klicka här så kommer ni till hans blogg, där han främst skriver om sin löparträning, men även lite annat trevligt! :)