Våga utmana sig själv

Jag tycker att vi alla ska våga utmana oss själva lite mer. Vi kan bli glatt överraskade när vi inser att vi klarar någonting som vi trodde innan att man kunde. Jag har tänkt flera gånger innan träningspassen eller när det har varit någonting, att jag ska utmana mig själv, men jag har fallit tillbaka till mitt vanliga. 
 
Ikväll när jag tryckte igång spellistan på Spotify, blev jag grymt taggad. Bytte om till träningskläder och körde lite konditionsövningar som uppvärmning. Därefter satte jag igång med dagens squats. 80 stycken stod det på schemat idag och jag tog mina två fem kilos viktskivor och använde mig utav dem. Av min förvåning hade jag kört alla 80 squats på raken utan vila, med totalt 10 kilos vikt, när jag var klar. 
 
Fick bli lite extra träning med både kondition och mage efter squatsen. Svettigt värre!
 
Känslan när man utmanar sig själv och klarar det, de är glädje! + Känslan efter slutfört träningspass = sprudlande endorfiner i hela kroppen!.