Andra augusti tvåtusentretton

Tio i elva satte jag mig på cykeln för att trampa ner mot stan, jag hade tid på Synsam kvart över elva, för att kika styrkan på vänsterlinsen. Jag trodde att det bara var styrkan som inte var rätt, men de visade sig att det var nå fel på den också. Nu ska jag få den utbytt, så får se om det blir bättre med den.
 
Dag två i utmaningen och dags för 55 squats, var till gymmet och körde dem. Passade även på att köra lite rygg, för det var ett tag sen jag tränade den och kände att det behövdes. Fick sällskap med mig utav Ingela, som också kör utmaningen denna månad. Uppvärmningen körde jag på crossen tio minuter, nivå 10, under hela tiden. Till squatsen var det skivstången som gällde med 10 kg på. Tänkte att jag skulle köra rakt av så många som jag orkade och sedan vila. Klarade 30 och sedan några sekunders vila innan vi tog dem 25 som var kvar. Körde även dem rakt av utan vila. Kändes riktigt bra efteråt. Är riktigt taggad inför framtidens alla squats jag ska utföra.
 
Ryggen var med mig idag, kände mig stark. Körde fyra olika övningar, med 12 rep och 3 set per övning, men rygglyften gjorde jag 10, 15x2. Stretchade efteråt, vilket jag alltid gör, vad än jag gör för någonting. Glömde helt bort att ta bilder från dagens träning, men får göra ett nytt försök nästa gång!
 
Middagen är i magen och ikväll fixade jag iordning kebab med sallad, ost, morot och creme fraiche. Straxt ska jag sätta mig på cyklen igen och trampa ner mot stan igen. Blir bio ikväll med Ingela. Har tänkt länge att vi ska gå, men de har inte blivit av förrän ikväll. Nu måste jag fixa det sista innan jag ska cykla iväg.
 
#1 - Jennifer Lindberg

Har du några bra träningstips till mig som inte kan göra några upphopp och sånt för mina onda knän och inte några rump övningar för rumpa har jag redan gott om! Nått bra som bränner fett? :D

Svar: Hoppas att övningarna du fick i ett meddelande var till hjälp! :D Det är bara att höra av dig om du vill ha mer hjälp! :)
Malin Jönsson